växeln, hallå hallå??

Dag:       Onsdag
Datum:   26/11-08
Tid:         13:37

Listen carrrefully cause i will only say this once...this is the day,date and time i took my driverslicense...

Lyckan som fyllde kroppen efter att hon hade sagt att jag klarade mig var utom denna värld. MEN...det är inte det som det ska handla om nu. Utan den lilla händelsen efter att jag fått min lapp som ska vara centum för denna historia.

För att inte jag skulle bli störd under min uppkörning så stängde jag av min mobiltelefon...
(WHY!? oh WHY DID I DO THAT???)
När jag senare slår på mobiltelefonen så inser jag:
(Säger högt)-DAMN, jag har pin-kod på den här saken...
 (Tänker) - Med det e lurre, jag kommer ihåg den..låt mig se..hm..1..2..3..4..klar

(FEL)

(Säger högt) - WHAT!??!?!
(Tänker) - satan..äh..jag måste tryckt fel någon stans..igen..1..2..3..4..klar

(FEL)


(Säger högt) - Men vad i hela ********??
(Tänker) - jahapp...ett försök kvar, vad ska vi ta...1..1..1..1..klar

                                                                    (Hahaha! FEL nu vill vi ha en Puk-kod istället^^)

(Säger högt) - Helvete!!..(>.<)...men...hahahaha...åh vad ironiskt.
(Tänker) - NOOOOOOOOOOOO ditt ***PIIP**PIIP* och sen ska jag*PIIIP**PIIP***  JAG FÖRBANNAR MIG SJÄLV OCH MIN DUMHET...

Dagen efter bestämmer jag ig för att jag kanske måste lösa problemet...alltså, sara ska ringa till Tele2...

(Tänker)- så...vad var det för nr nu..hm...020...23 23 23..så var det nog...(trycker på ringknapp på den telefon som jag så snällt fått lånat.)

Det ringer och det svaras ganska omgående i telefonen på andra sidan vilket jag själv tyckte var rätt konstigt...ingen telefonkö?? mitt på dagen..vardag..??...konstigt...

(Telefonist) - Länsförsäkringar....
(Jag)       - va? nej....men...va??..läns..jaha...ojdå..hrm...Tele2 var det visst jag skulle komma till..eller..jo så var det...jag..jag har kommit fel. (0.o)
(Telefonist) - ja det har du nog, Nummret dit är 020-0232323.
(Jag)       - jaha..tack så mycket då..

Sara lägger på luren för att ringa RÄTT nummer...

(Tänker) - håhåhå...ja det där var lite lätt pinsamt, men nu har jag iaf rätt nummer...(Or do I?)

Självklart hamnar jag i telefonkö...och där fick jag en känsla att jag hade kommit rätt...efter minuters väntetid så hörde jag äntligen.

(Telefonist) - ..(något ohörbart)...**Namn*** ***Namn***
(Jag) - Tjenare **namn** det är Sara här, jo det är så här att jag har råkat puk-kodslåsa min mobiltelefon.
 Sen drar hela proceduren igång om nummer och sånt...sedan säger hon..
(Telefonist) - vilket företag e du skriven på??...
(Jag) - ööhhh..företag?? hur menar du nu?? vart jag köpte mobiltelefonen menar du?...The Phonehouse
(Telefonist) - Alltså nej, detta är nummret för företag..inte privatpersoner.
(Tänker) - Jamen va i hela fridens heliga rosor!(>.<)
(Jag) - Men..men...jaha....hur...vilket nummer..
(Telefonist) - Nummret är 0200 252525...men det är lugn jag kopplar dig dit så slipper du stå i kö.
(Jag) - TACK!!!
Efter att ha blivigt kopplad till det andra nummret och jag har gett ut en massa konstig information som bara jag kan svara på så lyckas jag ÄNTLIGEN få min puk-kod...jag tackar och bockar, lägger på luren och går för att slå in koden..
(Tänker) woho! nu är det äntligen över!...då ska jag bara slå inte denna kod..*********
(FEL FÖRSÖK IGEN)
(Tänker) WHAT?????? aja...det är ganska många siffror jag måste slagit fel..*********
(FEL FÖSÖK IGEN)
(Tänker) - Hahahahahaha du måste ju för i satan SKÄMTA med mig!!

Men NEJ, Det ska ni veta att det gjorde den inte...utan det VAR fel puk-kod jag fått...
så jag är alltså tvungen att ringa till Tele2 IGEN varav att jag hamnar på FEL avdelning IGEN!!!!!!!!!!
 Inte samma som förra utan en annan...
OH MY LORD...I WONDER HOW I PUT UP WITH MYSELF...

(Ber om ursäkt att inlägget blev lite långt (<.<) )

Kommentarer
Postat av: jenny

haha, men sara! det är som om det är meningen att du ska otur. Jag tror att du är Guds leksak. "dance puppet, dance!"

2008-11-30 @ 15:38:14
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0