Ormen I Huvudet.

"Ja... jo... fantasi är ju bra. Jag svävar faktiskt ut själv ibland. Igår natt t.ex så drömde jag att en stor, röd boll kom inrullande på gården. Det... kändes ju väldigt overkligt..." - Gissa film!!! (^.^)


ALLA har någon liten tvångstanke, det e vad jag vet. Om NÅGON kan säga att de inte har det...så har de fel.
Alla har iallafall en sak som de bara måste göra vare sig det e medvetet eller inte.
Dock på senare tid har jag upptäckt att jag har ganska många saker som jag bara MÅSTE göra...
Därför jag har bestämt mig för att göra en intressant liten lista. So here it goes...


1. Registreringsnummer: Ja, ni vet...de där tre bokstäverna i registreringsnummret. Jag ska så fort som möjligt komma på ett ord som innehåller de tre bokstäverna och de ska vara i den ording som de står. Detta måste jag göra innan jag ser en ny registreringsskylt. (bokstäver som QXZ räknar jag oftast bort) När jag inte tänker på det så är det inga problem, men när jag väl börjat så är det ett jävla pain in the ass att sluta och parkeringar kan vara rena rama självmordet (<.<)

2. Bada ensam: Jag har en ENORM rädsla för hajar, vilket gör att jag inte kan vara ensam i en sjö.
ex: om jag och en kompis badar och den kommer upp först ur vattnet. (jag är ensam) så försöker jag att vara cool och simma lugnt till bryggan men inombords drabbas jag av panik. Svårt att andas, krampaktigt simmande och sakta sjunkande...men ett stencoolt ansikte. För gud förbjude att någon faktiskt skulle se att jag e rädd för att simma ensam i en insjö. NEVER!

3. Rösten: Ni måste känna igen er här. Det lilla rösten i huvudet som säger åt en att "det här MÅSTE du bara göra" 
Saker som att:
 Smaka på konstiga saker, där bland annat oljefärg och konstiga matblandningar.
Röra vid saker, där bland annat andra personer och geggiga/geleiga saker.
Leka i lekparker (men VEM gör inte det huh?)
Man försöker hålla den lilla rösten i styr men ibland så e han som ormen i eden...a clever mother fucker.

4. Symetri: De flesta saker MÅSTE vara symetriskt annars går en propp i skallen på mig. Jag kan inte bara baka tre st utan då får de fy sjutton vara 2,4 eller så får det hellst vara. En sak som jag gör på jobbet är att lägga alla ostarna på cheeseburgarna ideniskt. De ska inte luta åt nått håll, utan ligga i snygga symetriska rader innan jag plockar kötten.

5. Sång: Jag har två sånger som går i huvudet på mig på jobbet.
En är att jag alltid sjunger "blinka lilla stjärna" i huvudet (såklart!) när jag lägger på andra osten på QP...
Den andra är när vi har sunde solero så får jag runt och tänker på Anna Books låt "Samba sambrero". Fast jag ersätter det med sunde solero...detta kan vi tacka Frida för....det e hennes fel. (skönt att kunna skylla nått på nån iaf ^^ )

6: Dörren: Varje gång jag låser en dörr så måste jag tänka - "Nu låser jag dörren"  innan jag går. Annars måste jag gå tillbaka och kolla att den e låst igen. Kan säga att det e så in-i-helvete jobbigt när man har brottom till bussen.

7. Tänderna: När jag bortar tänderna räknar jag alltid så att jag borstar lika mycket i varje "område" som jag har så fint delat upp det i. Vilket gör att hela "nu ska jag gå och lägga mig" proceduren kan vara en aning långdragen och uppskattas inte utav de som behöver kissa.

8: På film: Jag brukar gå runt och leka "the true man show" i huvudet. Eller att mitt liv var en film och från vilket håll skulle den här scenen i mitt liv filmas från...typ...lite svårt att förklara hela tankegången. Detta kan dock leda till viss paranoia när jag tillexempel duschar...(<.<)

And that is all the little son-of-a-biatch-monsters that i have in my head...that i can think of...


Kommentarer
Postat av: jenny

hahah! Strålande!

2009-01-20 @ 16:13:13
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Niklas

Haha! 1 - 4 kan jag iof förstå men resten vet jag inte...

5 alldeles konstig, måste va otroligt drygt för dig :P

6 kan du inte rycka i handtaget när du låst? Brukar jag göra :)

7 du kanske kan skaffa en sån här eltandborste med timer!

8 ...weird :P



Kul läsning! Hade fint

2009-01-23 @ 13:51:39
URL: http://niklasthewhiskey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0