Att Tala Är Guld

För de som känner mig är det inget okänt faktum att jag har haft stunder då jag pratat för mig själv.

Vilket jag anser alla genier borde göra för att få de bästa svaren eftersom att de runt omkring inte innehar den enorma kunskap som jag gömmer på...deet, deep inside. (<.<)

Men eftersom att bara prata med sig själv kan kännas något torrt och enformigt ibland har jag valt att mixa till mitt liv lite med att även dela med mina ideer och konversationer till mina blommor, gosedjur, böcker, filmer...ect ect.

Men när jag tänker efter...vem pratar inte med någon av de saker som de äger, joakim von anka pratar med sina pengar. Det finns en drottning som pratar med sin spegel och jag är ganska säker på att tanten en gata bort pratar med sitt paraply. (o.0)

Iaf så gör jag samma sak som dem, nu har det gått så långt att de saker som jag pratar med har fått som en egen liten personlighet. tex spindelharpan på datorn tycker inte om att jag snabbspolar när han delar ut korten...då får jag dåliga kort.
Mina böcker blir sura på mig om jag inte ställer dem i den ordning dom känner är bra...enligt färg, storlek, nummer, kategori eller förlag.
Jag har en kaktus som om han hade en egen röst skulle bryta på mexikanska...ofc!
Jag har en cykel som lever efter "ketchup-effekten" ...först bromsar den inte alls, sen blir det tvärnit. Fantastisk egenskap som jag har diskuterat med honom om att vi kanske skulle sluta med det...han mumlade något tillbaka om att jag kunde ju försöka men om det inte är bromsarna skulle han döda mig på annat sätt (0.o')

Men om det brister på saker att prata med så har jag en sista grej. Jag ritar ett ansikte på sidan av min hand och rör på tummen så det ser ut som om den rör på munnen, kan rekomenderas på långa färder när böckerna är slut och sömn är inte alls inom räckhåll.

                                             Brilliance is just one thin line from insanity.



sen en liten fundering...om man spelar ett spel och delas upp i lag. Men om man är schitzofren, skulle man då kunna få vara sitt eget lag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0