Med tummen i hålet.

Jag vill börja detta inlägg med att säga att ketchup är bra i rätt mängder, allt för mycket kan framkalla känslor som: desperation och en lätt känsla av förvirring.

För en person som jag som sällan tänker två ggr innan man gör nått händer det ofta olyckor..denna vecka var precis som alla andra fylld av konstiga saker och filmjölk på kläderna. (<.<)
Det var en tidig morgon...Empan och jag öppnade resturangen, jag i kök, hon i kassa. Allt gick som det brukade..lugt och skönt...lite för lugt så jag hade inte så mkt att göra. Jag bestämde mig för att ta bort all intorkad ketchup runt ketchup-pumpen. Det tog inte allt för lång tid innan stället var skinande rent och jag var mycket nöjd med mitt arbete.(^^)
Det tog inte heller lång tid..för att vara exakt så tog det 2 sekunder..innan min lycka var tillintetgjord.
Jag skulle nämligen vara så pass duktig att jag även skulle fylla på pumpen också...vilket man gör genom att lägga i en 3,5 kilos ketchup påse i en behållare och sätta fast pumpen i påsen...problemet med våran pump e att den inte är riktigt hel..det tar lite tid att sätta fast den vilket gjorde att jag hamnade i en rätt intressan situation då det kom en massa folk. Jag gjorde ett snabbt försök men konstaterade att det inte funkade och gav upp proceduren.
MYCKET DUMT GJORT!!!
Det som innebär med att jag ger upp är att jag släpper munstycket som ska fästas i påsen = munstycket åker ut = det gör även ketchup.
I nästen ett paralyserat tillstånd ser jag hur mitt rena kök förvandlas till ett nerkladdat ketchupharlem.
Likblek i ansiktet av åsynen av all ketchup som sprutade ut ur påsen som en fontän tänker jag febrilt på en lösning för att få det att sluta, och helt plötslig som från ingenstans kom jag på den "geniala" ideén att:
"varför inte stoppa in TUMMEN i hålet, det måste ju funka"  
FEEEEEEEEEEEL!!
 Felet med den lösningen på problemet var att det födde ett större problem. Nu satt jag FAST med tummen i en ketchup-påse i väggen. (<.<)


Alltså..det vi har här är:
En resturang full av gäster, mycket som blir beställ, ett kök dränkt i ketchup och den som ska göra all mat sitter fast med tummen i hålet....that is a good enuff story for Hollywood eh??
the one and only ketchup-pump..


Kommentarer
Postat av: jenny

haha, en mycket vacker skildring av olyckan. i can smell the panic!

2008-11-17 @ 23:20:38
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahaha! Din galenpanna. Saknar dig och Dino och våra sjuka skrattanfall. Tack för mailet med räkningarna fresten. Jag har adressändrat, men ännu har det tydligen inte trätt i kraft. Snart så;) Sköt om dig!

2008-11-19 @ 19:41:56
URL: http://minayoo.blogspot.com
Postat av: Fia

GRATTIS TILL KÖRKORTET!! Nu får man akta sig på vägarna...

2008-11-28 @ 17:08:59
URL: http://minayoo80.blogspot.com
Postat av: mariiah

Hejsan gummsan du e verkligen helt körd i skallen det vet du va :P haha , när ska vi ses för att dra till sthlm då ? pusspuss

2008-11-29 @ 23:02:07
URL: http://mariiahdawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0