Att Vara Eller Att Icke Vara..Det E Frågan.

Återfödelse, en riktigt intressant grej att tänka på...OM jag skulle återfödas skulle jag då:

1: Komma ihåg mitt liv som jag hade innan?

2: Isånna fall, hade jag inget liv innan det livet jag hade innan?


Vi pratade lite om det är på jobbet när det inte fanns så mkt mer att göra än att dra dåliga skämt och diskutera filosofiskt om livet efter detta.
Vad vi kom fram till var mest vad vi INTE ville bli återfödda som, tex:

1: En pommes-station - Att leva ett liv konstant varm och kladdig kändes inte så frestande.(<.<)

2: En toalettstol - det säger sig självt.  Vilket "skit" liv...Haha! (>.<)

3:...och diverse andra saker som handlade om bajs..(jag menar..andras avföring) (^.^)

4: Sista punkten..inprincip alla insekter - To many legs would creep me out. Och om jag kom ihåg mitt förra liv skulle jag hata mig själv som tvestjärt (T.T) eller nått annat. Då skulle jag lägga mig framför en sko på en gång.


Det e lätt att komma på saker man INTE vill vara..men vad skulle man VILJA vara, de e frågan. Vi kom fram till att en:
 Lampa - skulle kunna vara rätt coolt att vara om man fick hänga på ett bra ställe.
 Sen om man skulle vara nått levande så skulle det nog få vara en:
 Örn- man kan flyga, man e stark och om man bor på rätt ställe blir man väl omhändetagen..hehe

Men jag kom tänkta på en sak, om jag återföds till en maskin, blir jag då den som helhet eller kanske bara en mutter? en omformad råvara? Skulle jag vara hela öresundsbron eller skulle jag bara bli en utav alla miljontals bultar? Jag hade nog helst velat bli en bult, då kan jag prata med alla andra bultar runt om kring. Det skulle bli så ensamt att bli en bro. Ingen av samma art som jag kan snacka med.
 Kanske skulle man kunna skicka flaskpost till närmsta bro i Danmark eller en brevduva till bron i kalmassund? Brevväxla med den röda bron i L.A kanske skulle vara nått...:
"Hello, I äm a bro från sweden/danmark, Take it som du vill....how många bults do you häve? I have not räknat mina yet.
Please skriv back // Öresundsbron"


Wouldnt that be sometin? (^.^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0