Min Verklighet...(?)

Jag går längst en gata i stan, på väg till mitt nya jobb...men jag känner mig hungrig så jag svänger in på ett ställe som säljer korv.
Jag står där ett tag, kollar på menyerna, går bakom disken för att kolla lite..ingen reaktion från de som jobbar där.
Går tillbaka framför disken:
"Jag vill ha en frensh-hotdog...UTAN senap...grillad tack"
"ok"..svarade killen på andra sidan och började ordna omkring.
Jag får den..men det är senap i den..
"MEN! jag ville ha utan denna har endast senap"
"Oj förlåt..jag ska fixa en ny"
Han fixar en ny flera gånger men det blir bara fel hela tiden, och jag som hade brottom!!
Johanna står och väntar vid dörren, hon trampar fram och tillbaka...fot till fot.
"Bussen går snart" säger hon...
Jag håller på att ge upp hoppet men tillslut fick jag min mat rätt...skitställe...men snygg kille så det e lite ok. (^.^)
Johanna och jag skyndar oss till bussen och hinner precis på den gröna på väg mot jobbet.
Det är första gången jag ska jobba, men jag har varit anställd i flera månader...undrar vad jag ska göra på sibylla egentligen. Det var min vän tilda som fixade in mig där.
Det är en liten byggnad bredvid själva resturangen som jag ska jobba, sitter framför tv..väntar på något att göra...runt om i byggnaden firas det jul...en dam ber mig komma och hjälpa henne så jag går till köket.
"Kan du ta bort alla skrynklor på väggen?"
Jag tittar upp på väggen och ser att de har satt fast skrynkliga röda servetter över hela väggarna...och dessa ska jag få raka med min dammsugare..men jag får inte dammsuga för hårt...då går det sönder.
Damen går tillbaka till sin andra syssla som är att fritera frukt i diskhon..
Johanna är borta...

kl 10:14 ringer det riktiga jobbet och väcker mig från mitt drömmande....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha vilken dröm xD hahaha!

Du är rolig du sara ;)

2009-01-02 @ 21:24:58
URL: http://johannaleffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0