Förbjudet Område För Värdesaker

some things are just NOT ment to be...with me...ett utsökt exempel är nämt i en tidigare blogg...cyklar. Men listan slutar inte där (T.T) Nej då, listan som hakar på mina cyklar är:
Nycklar.
Garantipapper/Kvitton.
och Plånboken.
(egentligen allt med värde)

I veckan har jag gjort en grej som BARA en Sara kan göra, en sådan grej som får en att bli gråhårig och börja prata med sin bästa vän kaktus-Emil i sin gungstol brevid en hög av radioaktivft avfall. 
Huvudpersonerna i denna drama/komedi är Jag, min plånbok, mobiltelefon och syster. 

I torsdags klockan 16 hade jag och min syster äntligen tagit loss våra bakdelar från soffan och skulle till ica och handla.
När syster står i det öppna dörrhålet och väntar kommer jag på att jag inte har min plånbok...så jag ber henne vänta en sekund så jag kunde hämta den...men ingen plånbok hittas...som folk kanske kan gissa sig till så börjar jag i ett irriterat läge gå runt och rota överallt i lägenheten. SJÄVKLART så svor jag även...lite...och i hjärtat skrek jag en helvetes visa som skulle få satan själv att gråta. (>.<)
Efter ett par minuter ber jag syster hjälpa mig, men självklart fanns det ingen plånbok NÅGONSTANS!!
Jag tror jag vände upp och ner på hela lägenheten men det enda jag hittade var damm och en halstablett (woho! *Lucky*)

När jag inser att hoppet är ute om att någonsin se mitt Pernuschkat-ID, den polska horan, och alla korten som hade hittat sitt hem i min plånbok spenderar jag mer eller mindre en timme i telefon där jag driver med en väldigt trevlig poliskvinna, asflabbar i luren på kundtjänst snubben på Swedbank och kastade sarkastiska kommentarer till spärrtjänsten för körkortet.
The goal was for everyone in the phonebuissness to FEAR ME!!! MUAHAHAHAHAHAHA!!!
MISSION COMPLETE...i think...(0.o)

Hitills tycker väll de flesta att detta kan hända vem som hellst...och det håller jag med  om!
om det bara hade gått såhär långt hade detta inlägg aldrig existerat...utan det som gör denna saga komplett utspelar sig två dagar senare då sara ska gå till jobbet och hon är på väg att sätta på sig sina skor.
MEN foten går inte riktigt in i ena utav hennes skor. (<.<)
I huvudet utspelar sig en teater av sataniska händelser och ett stilla vansinnesleende spridersig på mina läppar då jag inser VARFÖR inte foten går i...om det finns stunder på man lixom "snap and go insane" skulle detta nog vara ett bra tillfälle att hända på.

Tror ni inte att sara hittar sin plånbok i sin vänstra jobbarsko...
VEM I HELA ********* ****** ******* NAMN LÄGGER DEN DÄR!?!?!
Jag har hittat mina saker på skumma ställen va...kylskåpet, i badrummsskåpet och sådan men vem i jesus söndertrasade mammelucker lägger sin plånbok i sina skor!!?!??!?!?!?!

I Should Just Glue Everything Expensive On Me...(T.T)

Kommentarer
Postat av: jenny

haha, åh sara. only you, only you.

2009-08-10 @ 09:47:59
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: mamman

Det è bara du som kan få till det. Puss

2009-08-10 @ 13:41:32
Postat av: Johanna

Du är helt otrolig :) Inte klok på en fläck! Har du kikat under badkaret, en av dina bikes kanske ligger där ;)

2009-08-21 @ 20:21:19
Postat av: Mariiah

Yeeeah you are crazy. But thats why i love you ;)

2009-09-19 @ 19:31:04
URL: http://missdawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0