En Handig Matlåda

a/ we are making spears, twice as long as a man.
b/ but some men are longer than others
a/ Have your mother been telling you stories about me again....
- Gissa film..(^.^)

På senare dar, alltså sen jag flyttade in i min systers lägenhet, så har jag verkligen gjort mig förtjänt av namnet nattuggla. Att gå och lägga sig innan klockan 4 på morgonen är som att be en rullstolsbunden att vinna en tävling i 100 meter häck...that just wont happen.
 Därför är det ganska skönt att jag får jobba natt, det passa HELT och håller in på mitt liv...men det är många andra saker som gör att det är värt att jobba natt:
 OB-förstås, även om det inte är jättemycket så är det iaf mat för en dag.
Man får träffa många intressanta människor...fast många gånger är kanske inte det en bra sak (<.<)
Men det som gör det aboslut värt att jobba är de konstiga samtalsämnerna som kommer fram under den lilla perioden som det är lugnt...99% av gångerna är det på grund av att jag får en konstig tankegång= jag säger det högt=samtalet är igång.
Idag...inatt så hände det igen. George min kära vän höll på att byta oljan till fritöserna. När de väl är uppfyllda och varma igen så är oljan alldeles genomskinlig.
Det är då den lilla rösten i huvudet kommer fram och säger att jag borde stoppa ner handen i den 180 gradiga oljan.
That would be incredebly stupid and would burn like a million bumblebees..
Jag frågade George och inta han också kände suget av att stoppa ner handen där....det gjorde han inte.
Inte heller Rukia, David eller Jaquline kände samma sak...why only me???
Men tankegången slutade inte riktigt där, under mycket förundrade miner av mina arbetskamrater, över att jag kommer på nått så dyligt börjar jag spinna vidare i mina oljeplaner.

Om jag skulle ta och stoppa ner armen i oljan, låta den friteras...(AJ!!!!!!) och sen utifall jag skulle komma bort i öknen eller kanske bli strandsatt på en ö...så har jag iaf en friterad arm att äta på. Eller kanske jag blir hungrig på tåget...Tadaaaa! då är armen där. Ge bort ett lillfinger till en hemlös. 
Men då kommer frågan fram...
HUR länge ska man fritera den?? (<.<)
Det tar ca 3 min för pommes att friteras klart, ca 5 min på chicken och ca 7 minuter på paj...men en arm?..hmm...
Rukia, som var den enda som gissade, gissade på 10 minuter...men jag vet inte riktigt om jag håller med. Det skulle ta mycket längre tid tror jag att helfritera en arm...iaf 20 minuter skulle jag kunna tro.
Vem kan man fråga för att få svar på det? Hjärnkontoret? Eller det där nummret de gör reklam för på tv nu...som kan svara på alla frågor. Undrar om de kan svara på det, visserligen måste det variera från arm till arm...men på ett ungefär.


Thats an awnser i will never get...or get scared if i knew someone who knew..why does he know?? (o.0)

Kommentarer
Postat av: Matilda (matis >_<)

armen borde gå snabbare. den är ju faktiskt färsk och inte fryst! och jag har också kännt för att stoppa ner armen i den nya fina oljan, den ser ju så mjuk ut

2009-01-31 @ 23:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0