Barndomsminnen Del 2, Johanna Och Jag.

Jag hade i del 2 tänkt berätta om lite roliga minnen med Mig och Johanna.

1. Jag och Johanna har åkt och badat med våra famijer, jag är inte riktigt säker på ålder men vi var inte så stora iaf.
Hon hade tagit med sig en uppblåsbar krokodil som vi två lekte med.
Men efter ett tag kom vi tillbaka till våra mammor lite ledsna över att krokodilen inte hade någe luft kvar (T.T)
Mammor - "men vad har ni gjort?"
Vi - "Men vi bet bara ett hål var"

Ett hål var jo visst tjenare!! Ett hål i vardera ben, svans huvud och kropp var.
Så många hål att vi nästan kunde använda det som durkslag (0.o)

2. När vi blev äldre fick vi många gånger för oss att baka....en gång skulle vi baka hallongrottor. det var uppdelat så att jag blandade och johanna läste receptet.
Men när Johanna läste -" 3-4dl socker" så tvekade jag och frågade om hon verkligen är säker..
"Det är väl klart att jag är säker, jag vet vad det står!!"
Sara går med på detta och häller i 3-4dl socker, vilket förstås visade sig vara HELT FEL...
De fick en underlig form i ugnen och ver inte alls som de brukar bli så Jag tar och kollar i receptet bara för att.
Självklart står det ju 3/4dl socker och de blev nog historiens sötaste hallongrottor.

3. När vi var ytterligare lite äldre....typ högstadiet så hittar vi i Johannas garderob en stor kartong med barbie dockor som vi lekte med när vi var små, vi tog fram och kollade lite. Men det slutade med att vi hade tagit fram ALLT!
Allt hade varit okej om det inte hade varit så att hennes mamma kom in mitt i vårat lekande och blev alldeles chockad av att se två tonårstjejer i ett harlem av barbie...Vi hade alltså byggt våran egna lilla stad.
När hon kom in satt jag i sängen och bytte kläder på en docka och johanna satt med barbie-bilen på golvet och lekte med den...OMG! At that moment i wanted to die a little...(>.<)

4. Nu går vi ner i åldrarna igen och till Ungaörnar...vet inte hur gamla vi var men kanske 8...typ.
Med ungaörnar åkte vi mycket på läger och sånt. Under denna tid var vi mästare på....
Att springa på alla fyra!!!...och inte på knäna utan fötter och händer på golvet.
Som våra mammors privata chipanser sprang vi runt på alla fyra..upp och ner för trappor.
Precis lika snabbt som vi sprang som vi sprang som vanligt. I remember it was totally awsome!


That's all folk's....for now (^^)

En av mina favorit bilder med mig och jojo...  Historien bakom denna är att hon inte kan göra en pussmun. Urgullig! ^^


Kommentarer
Postat av: Johännie

haha vi ägde på och springa på alla fyra :D haha

2009-03-04 @ 19:06:29
URL: http://johannaleffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0