My New Nickname.

Jag har alltid velat ha ett smeknamn (namn som kortis, dvärg och pygme tycker jag inte ska räknas och därmed strykas som potentiella val av namn) men Sara är ett idiotisk kort namn och därför ganska löjligt att göra ett smeknamn av. På senare tid har jag insett att bara för att det är kort betyder det INTE att man inte kan få ett smeknamn för det. Though im not that happy over the outcome of this finding.

Mitt nya smeknamn, som inte borde shocka de som känner mig, är Sara "Maskindödaren" Nord

Självklart ska jag nu dela med mig om VARFÖR jag fått ta del av detta...något intressanta namnet.

Jo så här är det. Under mellandagarna hände lite saker som fick en att börja undra om jag och Marvin från Liftarens guide var långväga släktingar med varanda...maskiner bara slutade fungera i min närhet.

Maskin nummer 1:
Kortmaskinen på jobbet bestämde sig för att todaldö mitt i mellandagsrearushen (T.T) total gråtläge med inslag av panik när jag ringer runt till supporten för att få igång skiten igen..efter mycket noggrann analys, lite små pikar till supporten om att deras produk suger getb*lle, och om jag fick välja skulle jag slå sönder skiten med en järn9:a, lyckas vi i alla fall lokalisera problemet och en reservdel kom dagen efter.

Maskin nummer 2:
Slipmaskinen på jobbet skulle man kunna säga är lite utav mitt skötebarn och jag är oftast den som kommunicerar med grabben som lagar den. Iaf så hade den precis kommit hem från en hel-service och hade inte mått bättre på mycket, mycket länge. Men lyckan var kort...efter ett antal slipningar uppdagas samma fel som var innan. D.v.s att den börjar låta som en kulspruta on rampage.  Efter att ha ringt min kära slipmaskinstekniker lyckas vi även här lokalisera problemet. Jo, motorn var trasig. Vilket jag fick talat om för mig var ett mycket, mycket, mycket ovanlig fel. Han hade hand om ett 30-tal maskiner och inte EN ENDA GÅNG under de 3ÅR han har jobbat hade han haft detta problem. Men självklart går den maskin JAG har hand om sönder på precis ett sånt sätt...typiskt

Maskin nummer 3:
Tvättmaskinen hemma var kronan på verket i denna vecka av misär. Min syster hade varit bortrest så innan hon kom hem skulle jag vara så snäll att tvätta hennes täcke som katten lagt en ganska illaluktande present på. Så jag bokar en tid 00-07 för det var den enda tvättiden jag kunde få tag på.
Sagt och gjort så går jag ner i tvättstugan, tvättar alla mina saker först för att sedan kl 02:00 ta hand om täcket.
Detta ska folket veta är ett helt vanligt dubbeltäcke som ska in i en helt vanlig tvättmaskin, vi kan ju alla gissa på att det blir tajt att få in det. Med ögonmåttet ser jag att det jäklar i mig blir ett tusenbitars-puzzel att få in det, men skam den som inte ens försöker sig på! (det som helt uppenbart kommer gå åt helvete)
Men med vilja och våld lyckas jag få in hela täcket i maskinen. YAY! tänkte jag när jag fick igen dörren, men även här så är lyckan fruktansvärt kort. Sekunden senare då jag försöker slå på maskinen fungerar den inte...jag trycker som besatt av en hackspett på alla knappar som den har men inget går igång. HELVETE!
Aja, det blir att öppna dörren och stänga den igen så kanske det fungerar. Det tycker jag var en ide som lät igenomförbar.
FEEEEL! dörren har låst sig och tagit täcket som gisslan!
I ett pytte ilske-utbrott sparkar jag på maskinen flertalet gånger, uppenbart helt poänglöst eftersom att inget kommer fungera ändå utan det enda som händer är att jag får ont i foten.
Men efter att ha sparkat, hävt, skällt och dragit i dörren inser jag att det är kört, vad ska jag göra?
Det enda rätta är ju att höra av sig till ägaren för att få en tekniker ditskickad men eftersom jag inte kan nummret så börjar jag läsa på div grejer som hänger i tvättstugan.
"Hur du får bort svåra fläckar"
"För allas trevnad, städa efter dig"
"Hård tvätt så som filtar, mattor, kuddar och täcken få ej tvättas i tvättmaskinerna utan ska tas till kemtvätt"

När jag läste det sistnämda rullade mina ögon bakåt, paniken blev total och jag önskade att någon bara kunde slå mitt dysfunktionella huvud med något hårt och trubbigt. Medans jag ser hur alla mina pengar försvinner  söker jag som galen efter en lösning på problemet.

Lösningen var enkel, om jag kunde på nått sett få in vatten så kanske täcket skulle krympa!
Jag hämtar en STOR hink med vatten och läser sedan på skylten att "Inget vatten maskinen!"
Besviket tittade jag på hinken, på skylten, på gisslan i maskinen och på luckan man häller tvättmedlet i.
"Vad kan igentligen hända?" - tänkte jag och öppnade luckan för att föööörsiktigt hälla ut vattnet i den.
Mycket riktigt hände inte mycket alls, vattnet rann ut i avloppet rakt igenom maskinen.

Jag hotar maskinen med soptippen och sparkar en sista gång innan jag skickar ett sms till syster kl 02:35 om denna pikanta situation hennes stackars lillasyster sitter i och tillsammans kommer de på en lösning.

Tio minuter senare smyger jag oskyldigt ut i natten för att lämna gisslan till sitt öde med en "Out of order, Already called service" hängandes på hans dörr. Utan att egentligen ha ringt alls...Hohohoho

Sara "Maskindödaren"Nord. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0